Algemene ledenvergadering 2019

Henk Becks
07 oktober 2019

Op donderdag 3 oktober heeft de jaarlijkse algemene ledenvergadering plaatsgevonden op de Lunettenkazerne in Vught. We werden hartelijk ontvangen door het personeel van Paresto. Een aantal leden uit Zeeuws Vlaanderen had ook de moeite genomen om naar de vergadering te komen, om rond de klok van 16.00 uur enthousiast en bijgepraat de terugreis te aanvaarden. Ondanks een druk dagprogramma (aanmeren van een groot aantal nieuwe onderofficieren) hebben de regimentscommandant, de regimentsadjudant en de marketenster tijd vrijgemaakt voor onze leden. Vanzelfsprekend de laatste nieuwtjes verteld door de kolonel B. Valk en de tradities, uitgedragen door de adjudant P. van Gurp. Ook was de commandant van 105 geniecompagnie waterbouw de hele dag in ons midden.De vertegenwoordiging van het regiment wordt zeer op prijs gesteld en tekent de goede band van onze vereniging met het regiment in het algemeen en met C-105 in het bijzonder. De algemene ledenvergadering verliep voorspoedig en in goede sfeer. Terwijl de leden zich bezig hielden met de vergaderstukken, werden de partners geamuseerd met een Bingo-spel onder leiding van Elly van Loon. Na het officiële gedeelte was er weer tijd om gezellig samen te zijn en om van de warme maaltijd te genieten. Na de maaltijd gingen de leden naar de Genietuin voor de herdenking van de leden, die in het afgelopen jaar zijn overleden. De plechtigheid stond onder leiding van de compagnies sergeant-majoor G. Colijn. Deze zorgde voor een goed verlopen ceremonie, waarbij een belangrijke taak was weggelegd voor de Erewacht, gevormd door nieuwe Pontonniers van C-105. Het signaal Taptoe en het eerste couplet van het Wilhelmus werden gespeeld door de heer Bakker, lid van de Fanfare Bereden Wapens. We willen iedereen, die heeft meegewerkt aan het welslagen van deze dag hartelijk bedanken.
Graag bedanken wij ook het personeel van de Servicebalie, Paresto, Logistieke eenheid en de Transportgroep.   Voor de foto's (van Jan Oprel) kunt u klikken op de navolgende link.